Frankfreich mit über 525 kg MTOW Genehmigung

Forum - Fliegen & Reisen
  • t-h-w schrieb:
    Hat jemand von Euch versucht eine 600kg UL Genehmigung für Frankreich zu beantragen - und auch bekommen?
    Wir hatten das beantragt und als dann das Schreiben mit den detaillierten Bedingungen ankam, haben wir den Antrag zurück gezogen und sind doch mit der Echo-Klasse geflogen.
  • weis jemand mit welcher Genehmigung   die  VL3 und WT9  Piloten der Raid Mermoz nach Frankreich geflogen sind?

    Hat das der Veranstalter erledigt oder jeder einzeln?

  • Wie und als was ist den ein 600Kg Flieger in Deutschland zugelassen? 

    Ich bin seit Juni besitzer einer Remos GX mit 600Kg Motw in der Schweiz. So wie ich das verstanden habe unterscheidet sich hier mein Flieger nicht von der Echo Klasse. Ich brauche ja auch mindestens ein LAPL um die Maschine zu Fliegen. Wie schauts dann in diesem Fall aus mit Frankreich? 

  • 600kg Flieger werden vom Hersteller entweder als nationales UL oder als EASA-LSA zertifiziert.
    Die UL-Variante wird in D von den deutschen UL-Verbänden DaeC und DULV zugelassen.
    Die LSA-Variante wird über die EASA zugelassen.

    Welche Variante du gekauft hast steht im Eintragungsschein deines Fliegers.

    Wenn du die EASA-Variante hast, darfst du im gesamten europäischen EASA-Luftraum rumfliegen, weil du ja ′ne EASA-Zulassung hast...

  • Hier die Antwort von Aviation civile France auf meinen Antrag auf Einfluggenehmigung.

    Dear Sir,

    Our apologies for the late reply. For your information: European ultralight aircraft that do not comply with the limits of the French regulations concerning microlights (article 2 of the modified decree of September 23, 1998 concerning microlights) can only fly over the French territory if they obtain a pass from the DGAC. Such permit to fly can only be issued in the following 3 cases: 

    - For a transit flight (with possible stopover) 

    - For a round trip flight between a foreign country and a French airfield (without any other flight in France) 

    - For flights not limited to a transit or a round trip, 3 periods of 10 days (between the dates of entry and exit of the French territory, whether the microlight flies every day or not) will be granted, per period of 12 sliding months. These 3 periods can be combined into a single period of up to 30 days. 

    Can you confirm which of the cases matches your request ? As your aircraft is new, you do not have the Nachprufschein yet?

    Unfortunately, we can not authorize such long validity period. Do you have a more precise schedule?

    Moreover, aircraft which are not considered in France as microlights : 

    - they cannot use the platforms reserved for microlights 

    Foreign ultralight pilot licenses are not recognized for ultralights above the limits of the French ULM regulation: if the pilot′s aeronautical title used to fly the ultralight is a national title (i.e. non-European) not conforming to the ICAO standards, an authorisation from the DSAC is required. 

    To obtain the authorisation, please send the attached form to licences-navigants@aviation-civile.gouv.fr with a copy to nicolas.tecles@aviation-civile.gouv.fr and adrien.mehay@aviation-civile.gouv.fr

    Note: the authorization issued to the pilot is valid indefinitely (as long as the pilot′s original title is valid, and the aircraft has obtained a pass from the DGAC). 

    Best regards, 

  • flyingdoc schrieb:
    Foreign ultralight pilot licenses are not recognized for ultralights above the limits of the French ULM regulation: if the pilot′s aeronautical title used to fly the ultralight is a national title (i.e. non-European) not conforming to the ICAO standards, an authorisation from the DSAC is required. 
    Bedeutet, wenn man mit einem UL über 525 kg MTOW einfliegen möchte, muss man zusätzlich also auch erst noch seine Lizenz für Frankreich validieren lassen?
  • Das ist das Formular zum ausfüllen:

     Demande d’autorisation pour piloter un aéronef ne répondant pas aux critères de l’arrêté du 07/01/2015 relatif aux conditions de circulation au-dessus du territoire français des aéronefs ultralégers motorises

    européens

    Application for authorisation to fly an aircraft that does not comply with the criteria of the decree of 07/01/2015 relating to the conditions of circulation over french territory of european powered

    ultralight aircraft REV 0 PAGE 1/3

    Validé le 24/05/2022▪ Un délai de préavis de 3 semaines est exigé ; 3 weeks′ notice is required

    ▪ L′administration dispose d′un délai de 4 mois à compter de la réception de votre dossier complet pour prendre sa décision ;

    ▪ ▪

    The administration has a period of 4 months from the receipt of your complete file to issue its decision.

    N’envoyer que des documents au format.pdf et retourner les uniquement sur la boîte :licences- navigants@aviation-civile.gouv.fr

    Send only documents in .pdf format and return them only to: licences-navigants@aviation-civile.gouv.fr

    Veillez à ce que votre envoi ne dépasse pas 4Mo.

    Please ensure that your upload is no larger than 4MB.

       Les dossiers non conformes ou incomplets ne pourront pas être traités et seront retournés aux 1 - INFORMATIONS SUR LE CANDIDAT (lisible en MAJUSCULES) Applicant information (please use capital

    letters)

    Madam Monsieur e

    Nom (name)

    Prénoms (First names)

    Date de naissance (date of birth)

    Adresse postale où envoyer le courrier

    (Address)

    E-mail

    2 - PIÈCES A FOURNIR Documents to be provided

    ▪ Copie d’un justificatif d’identité en état de validité

    Copy of a valid document of identity

    ▪ Original/copie/scan du titre permettant d’utiliser l’aéronef dans l’espace aérien de l’autorité aéronautique émettrice du titre

    Original/copy/scan of the titles to operate the aircraft in the airspace of the aeronautical authority issuing the titles

    ▪ Original/copie/scan des autres licences ou titres détenues le cas échéant Original/copy/scan of other licences or permits held

    ▪ Certificats médicaux associés à ces titres Medical certificates associated with these titles

    ▪ Document attestant de l’expérience totale sur l’aéronef concerné ainsi que l’expérience de vol des 3 derniers mois

    Document attesting to the total experience on the aircraft concerned as well as the flight experience of the last 3 months

    □ Je déclare que le titre (I declare that the title) __________________________________ me permet de piloter le(les) aéronef(s) (allows me to

    3 – DÉLAIS Deadlines

    Conformément a la loi modifiée « informatique et libertés » n° 78-17 du 6 janvier 1978, vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification et de suppression des informations vous concernant.

     Demande d’autorisation pour piloter un aéronef ne répondant pas aux critères de l’arrêté du 07/01/2015 relatif aux conditions de circulation au-dessus du territoire français des aéronefs ultralégers motorises

    européens

    Application for authorisation to fly an aircraft that does not comply with the criteria of the decree of 07/01/2015 relating to the conditions of circulation over french territory of european powered

    ultralight aircraft REV 0 PAGE 2/3

    Validé le 24/05/2022

    Sur la base de ce document dûment rempli et des pièces justificatives demandées, et après appréciation de leur validité et contenu, l’Administration peut délivrer une décision qui permet à son titulaire de piloter un aéronef ne répondant pas aux critères de l’arrêté précité. L′administration dispose alors d′un délai de 4 mois à compter de la réception de votre dossier complet sur la boîte mail licences-navigants@aviation-civile.gouv.fr pour rendre sa décision.

    On the basis of this duly completed document and the supporting documents requested, and after assessing their validity and content, the Administration may issue a decision allowing its holder to operate an aircraft that does not meet the criteria of the aforementioned order. The administration then has a period of 4 months from receipt of your complete file on the

  • Alles sehr sehr umständlich und verwirrend mein ich, wegen 3 x 10 tagen in Frankreich zu fliegen,

    absolut lächerlich wegen den  75 kg Mehrgewicht eines Ul.

  • Das heisst wir haben alle diese unsäglichen Anträge gestellt aber noch keiner hat auch mal ′ne Genehmigung zurückerhalten?

  • ange12lo schrieb:
    Ich bin seit Juni besitzer einer Remos GX mit 600Kg Motw in der Schweiz.
    Ich nehme an, bei diesem Flugzeug handelt es sich um die HB-xxF. Das ist eine ELA1 Variante mit EASA  Zulassung. Und wie t-h-w oben geschrieben hat, kannst du damit überall in EASA-Land herumfliegen. Das hat mit UL nichts zu tun.

    Gruss

    Andreas

Jetzt anmelden

Passwort vergessen

Umfrage Archiv

Wie häufig haltet Ihr die Halbkreisflugregel ein?

Eher häufig!
35.2 %
Immer!
31.2 %
Hin und wieder!
16.6 %
Nie!
9.5 %
Eher selten!
7.5 %
Stimmen: 253 | Diskussion
Anzeige: Roland Aircraft
Statistik Alle Mitglieder

Aktuell sind 25 Besucher online, davon 5 Mitglieder und 20 Gäste.


Mitglieder online:
Maxi  ronnski  lve0200  Stefan G.  Hoschi73 

Anzeige: EasyVFR